K používání a měření webu využíváme cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. Další informace

Webové stránky jsou mrtvé! Ať žijí webové stránky!

Karel Schmiedberger ml. 01.07.2015 Život firmy
Webové stránky jsou mrtvé! Ať žijí webové stránky!

Když jsem v létě 2004 nastoupil do Biotrade, byla tvorba nových webových stránek jednou z prvních prací na mých bedrech. Tehdejší stávající web vypadal už trochu (hodně) omšele. Šlo o vůbec první webovou prezentaci firmy ještě z dob, kdy letopočet začínal jedničkou a internet byl na příděl ve vybraných kancelářích. Autorem tehdejší prezentace byl jakýsi Grig. Dodnes netuším o koho šlo, ale práce na tvorbě moc nenechal. Na svou dobu udělal adekvátní grafiku stránek, ale kategorie produktů byly pouze oskenované obrázky z papírového katalogu. 

Dodavatelé laboratorních přístrojů a potřeb nikdy nebyli tahouni technologického pokroku v oblasti webových stránek. Nicméně tehdejší vzhled adresy biotrade.cz připomínal 90. léta až moc. Já byl technicky na úrovni roku 2001 a proto jsem se sám nabídl, že udělám kompletní novou prezentaci. Hlavně jsem se tím vyhnul úkolům jako je řazení databáze, rozesílání reklamních e-mailů po pěti a následné obvolávání jejich adresátů.

První webové stránky Biotrade.cz

První webové stránky biotrade.cz

Pustil jsem se do tvorby nových stránek. HTML a CSS mě tehdy ještě bavilo. Všechny kategorie jsem ručně přepsal do HTML, aby nešlo o pouhé obrázky a zdárně se mi podařilo odrazit všechny požadavky tehdejších obchodních zástupců na blikající červené bannery. 

Jenomže bez znalosti PHP a spousty dalších tajných jazyků bylo nutné každou změnu na stránkách ručně přepisovat v poměrně nepřehledném HTML kódu (psal jsem ho já!). Jak jsem ve firmě nabýval jiných starostí, tak mi bylo jasné, že nemůžu strávit hodinu nad výměnou dvou produktových obrázků a automatizace je nevyhnutelná. 

Webová prezentace biotrade.cz v 2.0

2. webové stránky sloužící do roku 2009

Tak z rukou profesionálů vznily webové stránky 3. generace. Hlavní devizou byl zajištěný servis v případě chyb v kódu, ale především administrační rozhraní, které umožňovalo přidat produkt, připojit k němu obrázek a prospekt bez nutnosti znalosti HTML kódu. Tehdy mi došlo, že jsou pryč doby, kdy web stačilo udělat a mít jej. O webové stránky je třeba pečovat, nejlépe denně, a je nutné je pravidelně krmit novým obsahem. Spolu s odborníky ze společnosti Greendot jsme před několika lety webové stránky trochu faceliftovali a obohatili o blog. 

V minulých článcích jsem popsal, jak se společnost Biotrade časem proměnila a jaký kus cesty ušla z prodejce všeho možného na specialistu na určitou sortu biotechnologických přístrojů. Webová prezentace ale nic takového nenaznačovala a přitom už před nějakou dobou předběhla papírový katalog v pomyslném prvním místě setkání zákazníka s naší nabídkou. Přišel čas na změnu.

Úvodní stránka starého webu Biotrade.cz

3. generace webové prezentace Biotrade.cz sloužící do 30. června 2015

V květnu 2015 jsme se s Greendoty dohodli na objednávce za novou webovou prezentaci. Hlavním úkolem se stalo upozornění na změnu zaměření firmy - aby bylo zřejmé, že neprodáváme rtuťové teploměry a laboratorní pláště. Hned dalším bodem na seznamu byly informace o produktu. Řada firem z našeho oboru toto podceňuje. Název přístroje, jeden neformátovaný odstavec se surovými parametry a možnost vložit zboží do košíku není to, co uživatel potřebuje... alespoň ne podle nás.

Tak se po roce a 2 měsících zrodil Biotrade Web 4.0. Sami můžete posoudit, jak se nám podařilo našich cílů dosáhnout. Hlavní produkty mají oddělené informace v souvislém textu od bodově vypsaných vlastností a příslušenství. U řady již nyní naleznete možné maximum obrázků a alespoň jedno video a postupně budeme přidávat další a další informace. Kromě blogu na novém webu najdete také sekci aplikace, kde budou přibývat rady, tipy a triky pro práci s našimi přístroji, ať už přenesených od výrobců, nebo z vlastní zkušenosti.