K používání a měření webu využíváme cookies. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme. Další informace

Těžké časy

Karel Schmiedberger ml. 31.03.2020 Život firmy
Těžké časy

Máme tu konec března 2020. Měsíce, který se (v lepším případě) zapíše do historie jako měsíc koronaviru v Česku nebo (v tom horším) jako měsíc, kdy to celé začalo. Proto je dobré se podívat, jak se se situací vypořádáváme v malé firmě a co to znamená pro naše zákazníky. 

Důsledky koronavirové pandemie si v oborech nevybírají stejně jako neznají hranice. Proto jsme už zpočátku března zavedli první opatření. Odmítl jsem rovnou myšlenku nechávat zaměstnance doma se sníženou mzdou a představu propouštění jsem ani nezvažoval. Jako první jsme tedy naší asistenku Helenu naučili, kterak se z domova podívat na e-maily a už před pár týdny jí nechali doma. Když už trvá na tom, že jednou týdně musí do kanceláře, tak se dohodneme, že my s Pavlem zůstaneme mimo, abychom se nesetkali. Abychom předešli její cestě v MHD, dohodli jsme se, že si vždy objedná na firmu taxi.

S Romanem (servisní technik pro Moravu a Slovensko) jsem se domluvil, ať postupuje dle svého uvážení. Vím, že lidi do firmy jsem si vybral správně. Sami znají svou situaci nejlépe a nepotřebují ode mne nějaké příkazy a nařízení. Roman, ještě před zavedením karantény, si vzal home-office a stejně jako Helena Vám je k dispozici na e-mailu nebo telefonu.

Pavel (vedoucí servisu a společník) nepotřebuje žádné instrukce a sám omezil rovněž návštěvu pražské kanceláře na minimum s tím, že vyřizuje e-maily a telefonáty nadále, jako za běžného provozu. Sám jsem pak udělal de facto totéž, ale navíc jsem zrušil osobní setkání se zákazníky. Přeci jenom jde o záležitost více zbytnou, než je servis laboratorního přístroje a navíc lze osobní setkání aspoň zčásti nahradit telefonátem nebo videohovorem. 

Tato opatření musíme držet co nejdéle to půjde. Ubírat někomu dovolenou nebo dokonce snižovat mzdu nechci dokud to nebude vysloveně ohrožovat chod firmy a tomu jsme snad zatím daleko. Minulý týden se mi podařilo pro všechny zaměstnance zajistit první várku dezinfekce AntiCOVID a posledního března dorazily také respirátory FFP2 pro vykonání nezbytného servisu laboratorních přístrojů. 

A jak je to s dodávkami?

V tento moment jsou všichni naši výrobci stále provozuschopní. Lyofilizátory VirTis (USA), rotační vakuové koncentrátory Genevac (UK), třepačkybioreaktory INFORS HT (Švýcarsko) nebo sterilizátory SHP Steriltechnik (Německo) lze objednat. Složitější situace je s dopravou a to nejen v případě zaoceánské přepravy. V následujících dnech by měl být expedován lyofilizátor Genesis z USA a podle informací od přepravce zdržení dosahuje oproti standardu jenom asi 2 dnů.

Situace se samozřejmě může ze dne na den měnit. Prosím tedy o schovívavost vůči informaci o dodací lhůtě v nových nabídkách. V případě servisu laboratorní techniky prosím o kontakt našeho servisního oddělení pro dojednání podrobností. Menší přístroje lze samozřejmě zasílat balíkově, u větších zařízení se Vámi Pavel nebo Roman dohodnou na dalším postupu.

Poslední má prosba se týká administrativy - Česká pošta situaci nezvládá a už se nám rovněž opět stává, že ani doporučeně zaslané zásilky nerozváží a dokonce ani nenechává ve schránce výzvu k vyzvednutí. Pokud to je jenom trochu možné, prosím o zasílání všech písemností v elektronické podobě e-mailem nebo datovou schránkou.

Věřím, že společnými silami a úsilím tyto a budoucí těžké časy přečkáme všichni ve zdraví.

Úvodní foto: Ladislav Káňa