Není někde tráva zelenější?

Karel Schmiedberger ml. 22.02.2021 Život firmy
Není někde tráva zelenější?

Kdo kdy zařizoval telefony do firmy to zná - co dva roky přijde otázka, jestli nás ten náš operátor nestojí moc a nenabízí málo. Většinou nás mají i ostatní dva operátoři v seznamech a tak se ozvou, jestli bych nechtěl konkurenční nabídku. Ostatně jsem o tom už kdysi psal. Vždy ale vyšla tak nějak stejně nebo o chlup lépe a riskovat neprobádané vody mi za to úplně nestálo. 

Letos (resp. ještě loni) se přihlásil Vodafone, že by rád zkusil svoje štěstí. Přeposlal jsem zástupci faktury s výpisy za poslední kvartál a těšil se na nabídku. Ta skutečně přišla a slibovala, že měsíčně zaplatíme o cca 2 tisíce méně, než bylo dosud běžně a dokonce o 1,5 tisíce méně, než aktuálně slibuje O2. Co mě trochu iritovalo, že nešlo o nabídku v pravém slova smyslu, ale spíše o několikařádkový e-mail ve stylu "Tarif XXX - tolikrát, tarif YYY - tolikrát,...". O2 oproti tomu běžně dodalo nabídku s rozpisem tarifů na jednotlivá čísla včetně popisu, co který tarif přesně obsahuje. Ono je fajn pro rychlost zvolit na začátek tu rychlou, textovou formu. Fajn to není, když několikrát žádáte o nabídku jako takovou a musíte se na všechny informace vyptávat postupně.

I řekl jsem si, že se zkusit musí všechno a ještě se nechal umluvit na delší závazek v podobě 24 měsíců s platností od poloviny ledna. Samotný převod čísel byla organizační tragédie. Dostali jsme číslo, co mělo být zrušené, naopak nedostali čísla, co se převést měla. Ale tady nechci úplně kritizovat, protože jsem asi sám měl udělat přehledný rozpis, aby se na nic nezapomnělo a těžko říct, jestli převod čísel obráceným směrem by probíhal lépe.

Nový operátor samozřejmě funguje jinak, než ten dosavadní a věci si musí sednout. Co si trochu nesedlo, že ani 3 týdny od převodu čísel jsem nedostal jakýsi kód potřebný pro přihlášení do Samoobsluhy Vodafone (rozhraní pro nastavení služeb jednotlivých čísel). Marně jsem to psal zástupci a tak jsem zkusil Vodafone linku. Možná jsem byl úplně první, komu kód nedorazil, ale pán na druhé straně se mnou rychle ztratil trpělivost. Neustále po mě chtěl onen kód a já mu neustále opakoval, že kdybych ho měl, tak mu nevolám. Asi takový scénář bral za natolik nemožný, že mi nechtěl věřit. Nicméně po létech docela příjemných telefonních operátorů u O2 jsem zase získal dojem, že někoho vlastně otravuju tím, že volám na jeho linku podpory pro zákazníky.

Když se problém vyřešil a kód dorazil, vydal jsem se konečně do oné Samoobsluhy. Chtěl jsem zkontrolovat, jestli mají všichni aktivní roaming a takové ty základní věci a rozklikl si číslo mého kolegy ze servisu. Projíždím nastavením a nějak mi nesedí sjednané služby s tím co vidím. Chvilku mi pak trvalo, že kliknutím na telefonní číslo ze seznamu našich čísel se nedostanu na editaci vybraného čísla, ale na jakékoliv náhodné číslo, které ve firmě máme! Teprve tam je rozklikávací roletka, kde je potřeba zvolit "Nastavit služby pro jiné číslo". Kamarád, který je u Vodafone už řadu let mi potvrdil, že "jo, to je normální."

Tehdy jsem začal mít trochu pochybnosti, ale co mě spíš trápilo, že některá čísla nemají ty parametry tarifů, které jsme podle nabídky objednávali. Několik čísel mělo mít např. 40 GB dat a mělo jenom 10 GB. I znovu jsem se obrátil na našeho zástupce Vodafone. Ten mi sdělil, že je to nešťastné řešení a již urgoval změnu, avšak že je nutné jít do samoobsluhy a plný balíček aktivovat. Problém byl v tom, že jsme ani jeden netušili kde tak učinit. Žádný odkaz nevedl k hledanému cíli a tak jsem se po pár týdnech čekání obrátil tentokrát na Vodafone na síti Twitter s tím, že mi tohle nepřijde jako fér jednání. 

Když jsem jim poslal screenshot obrazovky, ať mi tedy ukážou, kde nastavím parametry tarifů na objednané hodnoty, dozvěděl jsem se, že já blbec používám internetovou samoobsluhu a Vodafone má přeci ještě jednu - tu mobilní a že si musím stáhnout aplikaci. Snažil jsem si vybavit scénář, kde bych mohl s klidným vědomím prodat produkt, kdy zákazník musí hledat (tak že ani někteří zaměstnanci dodavatele netuší) a pátrat, kde si nastavit služby, aby odpovídaly objednávce. Nic mě nenapadlo a tak i přes mou nevoli jsem musel nainstalovat aplikaci Vodafone a tam konečně našel aktivaci balíčku větší FUP.

"Data jsou doma. Příští měsíc na vás tady budou opět čekat." není ta hláška, kterou jsem chtěl vidět. Jak příští měsíc??? Píšu znovu na Twitter a tam opět jiný člověk (dnes je moderní, že co odpověď, to jiný jedinec na druhé straně) z Vodafone potvrzuje, že dárkové balíčky je potřeba aktivovat každý měsíc. "NE! NE! Ne dárkové balíčky! To jsou prostě součásti, které byly v nabídce a za které jsme si domluvili určitou cenu!" zlobím se sám pro sebe a jen tak si pohrávám s myšlenkou, jak to funguje asi u firem, kde těch čísel mají 200? To tam mají vyhrazeného člověka, který každý měsíc na 200 SIMkách aktivuje různé služby, aby firma měla to, co si objednala?!

Další věc je samotná síť. Pořád se domnívám, že každému může vyhovovat jiný operátor, podle toho, kde se pohybuje. U nás postupně zjišťujeme, že v místech, kde jsme s O2 měli 4G nám nyní u signálu svítí nápis E (EDGE). Samozřejmě, už to není o lovení signálu na kopcích, jak to provozoval v 90. letech můj táta. Ovšem data jsou dnes neméně důležitá a ono "E" znamená něco jako "Data E-E", tedy "Možná se aktualizuje kalendář, ale víc neočekávejte!". 

Jeden měsíc ze závazku je za námi. Dalších 23 zbývá...

Informace o cookies na této stránce

Rádi bychom používali cookies. Umožní nám získat přehled o návštěvnosti webu, lépe cílit reklamu a vylepšovat naše služby.

Více informací

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Používání souborů cookie si můžete vybrat, jak je popsáno níže. Vaše preference mohou být kdykoli změněny.